روزنامه روسی: بحرین در آستانه موج جدید انقلاب مردمی است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، روزنامه 'كامرسانت' روز سه شنبه در مقاله ای به قلم 'ماكسیم یوسین' نوشت: بحرین برای چندمین روز پیاپی شاهد اعتراضات گسترده مردمی است و این رویدادها ممكن است پیامدهای جدی برای كل منطقه داشته باشد.

روزنامه روسی یادآوری كرد: اكثر معترضان بحرین شیعیان هستند كه 70 درصد جمعیت این كشور را تشكیل می دهند و خواهان مشاركت یكسان در حكومت هستند.

در این مقاله گفته شده است: رژیم بحرین بر عربستان سعودی و آمریكا تكیه كرده است و مقر ناوگان پنجم آمریكا در این كشور قرار دارد.

كامرسانت به نگرانی رژیم بحرین از تشدید دامنه اعتراضات و از دست دادن كنترل این كشور اشاره كرد و افزود: سال گذشته نیز در جریان سركوبی اعتراضات مردمی در بحرین 45 نفر كشته شدند و نیروهای عربستان در اقدامات سركوبگرانه دخالت گسترده داشتند.

روزنامه روسی خاطرنشان كرد: به دنبال اعتراضات سال گذشته شیخ حامد بن عیسی آل خلیفه به برخی گذشت ها در برابر معترضان تن داد كه به عقیده مخالفان حكومت كافی نیست.

در مقاله كامرسانت با اشاره به برگزاری تظاهرات اخیر 100 هزار نفری در منامه پایتخت بحرین آمده است: شعارهای شركت كنندگان در آن نسبت به اعتراضات قبلی تندتر بود و مردم خواهان كناره گیری آل خلیفه از قدرت شدند.

نویسنده مقاله به ادعای سران بحرین مبنی بر دخالت ایران در اعتراضات مردمی این كشور اشاره كرد و نوشت: منامه هیچ گونه شواهد قانع كننده ای برای اثبات ادعای خود ندارد.

وی افزود: تهران هم اعلام می كند كه فقط از مردم بحرین حمایت اخلاقی می كند و هیچ گونه دخالتی در اعتراضات كنونی و سال گذشته این كشور ندارد.

اروپام/2242**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: